Mental Challenge

Mental Challenge

Mental Challenge 15.0

2017. április 23. - sportpsycho

Április 23

A héten a FEYGELMET fogjuk gyakorolni. Emellett komplex gyakorlatokat iktatunk be az edzéstervbe, amelyek bár nehezebbek, egyszerre több izomcsoportot is megmozgatnak, így hatékonyak és időt spórolnak.

Kezdjük a fegyelemmel. Szinte mindenkinek gondot okoz. Pedig csak 3 dolog szükséges hozzá, amelyek közül 2 elég könnyű: egy kis szervezés és egy kis figyelem. Ezen kívül kitartás, ami már talán nehezebb, de ez is csak a rendszerességen múlik.

Február végi Mental Challenge-ben volt egy reggeli gyakorlat sorozat (híd, szupermen és hasizom), amit hideg-meleg váltózuhany követett. Én azóta is csinálom. Bevallom őszintén, hogy még az első hetekben volt olyan, hogy egy-egy reggel kihagytam. Ha nagyon korán kellett kelni, ha rosszul aludtam, ha… mindig volt jó kifogás. De ahogy teltek a napok, egyre jobban éreztem magam utána, így egyre kevésbé estem kísértésbe, hogy kihagyjam. A hideg zuhany alatt annyira felfrissültem, sokkal jobban indult így a napom. Teljesen hozzászoktam. Most történt meg életemben először, hogy valamilyen egészséges szokás véglegesen rutinná vált. Büszke is vagyok ezért magamra. Végre a saját bőrömön is tapasztaltam, amit eddig csak olvastam: az egészséges dolgokat el kell kezdeni, majd szép lassan szokássá válnak. Az első pár hét nehéz, de ha ekkor kitartunk, később annyira beépül az életünkbe, már fel se merül, hogy kihagyjuk, vagy valamit másként csináljunk.

Most lépjünk tovább és gyakoroljunk egy könnyű feladatot: egyre több helyen olvasni, hogy az ülő életmód mennyire káros. Számomra az is nagy kihívást jelentett, hogy ha nekikezdek egy feladatnak, akkor közbe ne nézegessek e-mailt, ne reagáljak a közösségi média üzeneteire, és ne vegyek fel minden telefont, ami nem sürgős. Ez már elég jól megy. Viszont így sokszor azon kapom magam, hogy két-három óra munka után úgy kelek fel a gép mellől, hogy mindenem elzsibbadt, a hátam be van állva és alig bírok kiegyenesedni és elindulni.

  1. Feladat: minden órában – de tényleg minden órában! - nyújtok pár percet, és átmozgatom egy kicsit az izmaimat. Pár fekvőtámasz is mehet – nem érdekel, hogy ki néz és mit gondol. Ez  is a mentális tréning része!  Az egész nem tart többet, mint 2 perc, de ez épp elég. Így a délutáni vagy késő esti edzés is sokkal könnyebben megy, nem érzem azt, hogy az egész napos üléstől teljesen „berozsdásodtam”. Jó lenne ebből egy rutin csinálni.

Segítség: a Polar órámon működik egy emlékeztető, amely óránként jelez. De a telefont is be lehet állítani.

  1. Vízfogyasztás: tudom, hogy többet kéne innom. Mármint vizet, vagy teát. De napközben olyan könnyű megfeledkezni róla. Pedig csak szervezést és odafigyelést igényel – otthon, irodában, legyen tea vagy víz. Ha egész nap rohangálok, kocsiban ülök, legyen mindig bekészítve víz. Ennyi.

Segítség: letöltöttem a telefonomra egy alkalmazást – nagyon sok közül lehet válogatni – amelyik kiszámolja, hogy mennyi folyadékra van szükségem, és jelez is, ha lemaradok. Este soha nem fekszem le úgy, hogy ne legyen meg az utolsó cseppig!

Ezek egyszerű dolgok, de így lehet elkezdeni fegyelmezetten élni. Kis lépésekben.

Fizikai feladat: Olyan hasizom gyakorlatot fogok minden nap végezni, ami egyben más izmaimat is nagyszerűen erősíti, így időt spórolok, és egy magasabb szintre léphetek. Igaz, hogy nehezebb, de hatékonyabb is! Tricepsz-korláton, tricepsz állványon vagy más olyan helyen lehet végezni, ahol, meg tudjuk tartani magunkat kartámaszban és a lábainkat nyújtott tartásban vízszintesen emelni tudjuk. Ha nem megy eleinte nyújtott lábbal, akkor lehet térdfelhúzással is. Végezzünk legalább 6 sorozatot, 15-20 ismétléssel. Garantáltan érezni fogjuk – és nem csak a hasizmainkban!

Kellemes és hatékony hetet Mindenkinek!

A bejegyzés trackback címe:

https://mentalchallenge.blog.hu/api/trackback/id/tr3312448081

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása